رايحه هاي ماندگار رايحه هاي ماندگار .

رايحه هاي ماندگار

انيس ستاره اي

آنيس ستاره اي
باديان ختايي يا آنيس ستاره‌اي؛ فوايد، موارد استفاده و عوارض

باديان ختايي يا آنيس ستاره‌اي از ميوه يك گياه چيني هميشه سبز به نام Illicium verum به دست مي‌آيد. علت نامگذاري آن بخاطر بازوهاي ستاره‌اي هست كه روي بذرهاي اين ادويه قرار گرفته و طعم آن ياد آور طعم شيرين بيان است. بخاطر شباهتهاي طعم و اسم آن، آنيس ستاره‌اي با آنيس اشتباه گرفته مي‌شود در حالي كه اين دو ادويه ارتباطي به همديگر ندارند. باديان ختايي فقط بخاطر طعم خاص و كاربردهاي خانگيش مشهور نشده است بلكه بخاطر فوايد پزشكي آن است كه مشهور شده است. اين مطلب به فوايد، استفاده و خطرات بالقوه باديان ختايي مي‌پردازد.

 

باديان ختايي سرشار از تركيبات زيست فعال

باديان ختايي

گياهان دارويي و ادويه‌ها قهرمانان گمنام دنياي سلامت و تغذيه هستند و باديان ختايي هم از اين قاعده مستثني نيست. اطلاعات راجع به ميزان ويتامينها و مواد معدني كم است، اما با توجه به اين كه شما در هر بار مقدار كمي از آن استفاده مي‌كنيد، ارزش تغذيه‌اي آن ممكن است چندان چشمگير نباشد.

 

با اين وجود يك منبع موثر از تركيبات مختلف زيست فعالي ست كه همگي از اهميت ويژه‌اي برخوردار هستند.

 

ارزشمندترين جز باديان ختايي ممكن است تامين فلاونوئيدها و پلي فنلها به صورتي متراكم باشد. اين مواد عمدتا مسئول كاربردهاي گسترده و فوايد پزشكي اين ادويه باشند. بعضي از تركيبات تقويت كننده سلامتي در آنيس ستاره‌اي عبارتند از:

 

لينالول

كوئرستين

آنتول

اسيد شيكميك

اسيد گاليك

ليمونن

روي هم رفته اين تركيبات عمدتا مربوط به خواص آنتي اكسيداني و ضد التهابي باديان ختايي هستند. بعضي از تحقيقات آزمايشگاهي و حيواني نشان مي‌دهد كه قدرت آنتي اكسيداني اين ادويه ممكن است خواص ضد سرطاني اين ادويه ممكن است حتي داراي خواص ضد سرطاني از جمله كاهش اندازه تومور باشد.

خريد عطر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۱۹:۳۵ توسط:مهران طاهري موضوع: نظرات (0)