رایحه های ماندگار رایحه های ماندگار .

رایحه های ماندگار

انیس ستاره ای

آنیس ستاره ای
بادیان ختایی یا آنیس ستاره‌ای؛ فواید، موارد استفاده و عوارض

بادیان ختایی یا آنیس ستاره‌ای از میوه یک گیاه چینی همیشه سبز به نام Illicium verum به دست می‌آید. علت نامگذاری آن بخاطر بازوهای ستاره‌ای هست که روی بذرهای این ادویه قرار گرفته و طعم آن یاد آور طعم شیرین بیان است. بخاطر شباهتهای طعم و اسم آن، آنیس ستاره‌ای با آنیس اشتباه گرفته می‌شود در حالی که این دو ادویه ارتباطی به همدیگر ندارند. بادیان ختایی فقط بخاطر طعم خاص و کاربردهای خانگیش مشهور نشده است بلکه بخاطر فواید پزشکی آن است که مشهور شده است. این مطلب به فواید، استفاده و خطرات بالقوه بادیان ختایی می‌پردازد.

 

بادیان ختایی سرشار از ترکیبات زیست فعال

بادیان ختایی

گیاهان دارویی و ادویه‌ها قهرمانان گمنام دنیای سلامت و تغذیه هستند و بادیان ختایی هم از این قاعده مستثنی نیست. اطلاعات راجع به میزان ویتامینها و مواد معدنی کم است، اما با توجه به این که شما در هر بار مقدار کمی از آن استفاده می‌کنید، ارزش تغذیه‌ای آن ممکن است چندان چشمگیر نباشد.

 

با این وجود یک منبع موثر از ترکیبات مختلف زیست فعالی ست که همگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

 

ارزشمندترین جز بادیان ختایی ممکن است تامین فلاونوئیدها و پلی فنلها به صورتی متراکم باشد. این مواد عمدتا مسئول کاربردهای گسترده و فواید پزشکی این ادویه باشند. بعضی از ترکیبات تقویت کننده سلامتی در آنیس ستاره‌ای عبارتند از:

 

لینالول

کوئرستین

آنتول

اسید شیکمیک

اسید گالیک

لیمونن

روی هم رفته این ترکیبات عمدتا مربوط به خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی بادیان ختایی هستند. بعضی از تحقیقات آزمایشگاهی و حیوانی نشان می‌دهد که قدرت آنتی اکسیدانی این ادویه ممکن است خواص ضد سرطانی این ادویه ممکن است حتی دارای خواص ضد سرطانی از جمله کاهش اندازه تومور باشد.

خرید عطر


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۱۹:۳۵ توسط:مهران طاهری موضوع: نظرات (0)